Moderniseringen av ett av Stockholms mest anrika klädmärken
Vid sitt grundande 1932 förde Stockholms Klänningsfabrik sin försäljning intill en trappuppgång på Fleminggatan. Idag, nästan 90 år senare, säljer företaget främst sina kläder via webben; och vårt mål var att öka försäljningen med en ny och modern hemsida.
Besök hemsidanGenom skapandet av en stilren och lättillgänglig webbshop ökade vi Stockholms Klänningsfabriks försäljning med över 100%, efter bara ett par månader.
Med simplicitet, smidighet och tillgänglighet i fokus, byggde vi en lättnavigerad hemsida anpassad efter en äldre målgrupp; ett resultat som drastiskt ökade konverteringen.
Med hjälp av fängslande modefotografering fyllde vi hemsidan, så väl som den digitala marknadsföringen, med säsongsanpassade och attraktiva bilder som visade kläderna i sitt bästa ljus.
Med hjälp av effektiv kommunikation och storytelling satte vi grunden för ett framgångsrikt koncept som bygger på sambandet mellan kläderna och dess bärare; ett koncept som ökade den känslomässiga anknytningen till företagets produkter.
Vi finns för att förverkliga dina visioner och letar ständigt efter nya och inspirerande projekt.